Vikten av vardagsmotion

Tidigare har vi skrivit om hur en ska göra för att äta nyttigt. Så här låter det exempelvis i föregående inlägg:

Vad man kan utgå från är att använda sitt sunda förnuft. Men, då det sunda förnuftet ibland kan spela en ett spratt och få en att tycka att en påse chips är bra middag så är det alltid bra att ha lite koll. Sedan beror din kost mycket på hur du lever ditt liv.

Och det är just det här med hur du ska leva ditt liv som också är viktigt att fokusera på. Många förknippar nu rörelse och träning med någonting som man gör antingen för att man är sportintresserad, eller för att hålla vikten. Ma n tänker inte alltid på det faktum att kroppen mår bra av att röra på sig, och att det är viktigt för hjärtat att det får syre vid träning. Och det handlar inte om att man ska gå tu och springa en timma varje dag, eller springa på pass på sats eller Friskis vareviga sekund. Det viktigaste är faktiskt vardagsträningen, vilken gör att du får i dig din dagliga dos av motion. Det är nämligen som så att i den tid som vi lever nu så är det många som blir förslappade med allt vad heter bilåkning och tid framför datorn. Därför är det viktigt att man ser till att gå en omväg hem från jobbet ibland, inte alltid tar bilen till affären och väljer trapporna framför hissen så ofta som möjligt.